сряда, 10 февруари 2010 г.

I seek you (ICQ) 7 серия


Започнах да търся откога ползвам ICQ, но спомените ми стигнаха до 1999-2000 година. Регистрирах първия си акаунт със същото име, с което влизах в чата на Гювеч, но след време забравих и загубих паролата и се наложи да регистрирам настоящия си ICQ номер и вече не мога да се хваля, че номерът ми се състои само от 5 цифри. Това беше доста модерно преди няколко години. Самото име е омофон ( дума, която се произнася по един и същ начин с друга дума, но има различен правопис, значение или произход) и е всъщност I Seek You (Аз търся теб!). Неговият звук (о-ооо-оо) стана също доста популярен през годините, но днес поне аз си изключвам звуците на тези програми. Оказа се, че ICQ съществува от 1996, но бързо печели популярност и днес вече има над 100 милиона потребители. Много съм доволен, че в България abv.bg започнаха да го предлагат, защото от него си проверявах пощата директно. Харесвам подсещанията за рожден ден и показването на кой контакт е онлайн, а не одобрявам разните игри, руските spamer-и и рекламите. Доста хора ползват кю през miranda или qip. Преброих контактите си и се оказаха точно 222. В последните 3-4 години обаче skype напълно измести кю-то заради разговорите и по-лесното пращане на файлове, и от всичките ми тези контакти едва ли има повече от 42, които са онлайн и си пишем. Голяма част от тях са от работата, защото още от началото бяхме насърчени да го ползваме като комуникация помежду си, което отчитам като голям плюс. При банките знам, че е забранено. Преди няколко дни си свалих последната версия ICQ 7, което е пуснато официално на 18 януари тази година. Новостите са наличието на информационен канал, където можеш да импортнеш (чудесна българска дума) контактите си с twitter, facebook и други. Винаги съм харесвал новите версии (с изключение на Windows) и си ги инсталирам, за да мога да ползвам новите екстри. В този случай съм много доволен от новото кю. Преди си спомням най-ясно версиите ICQ Light и преди това ICQ Pro 2003b. Другите някак си минаха покрай мен, като имаше и една с нови скинове, която не ми допадна. Изчерпателна информация за историята и развитието на ICQ има в Уикипедия. Доста интересни неща може да научите там, а за тези които, искат да ми пишат, моето кю е с номер 272-897-871.

3 коментара:

  1. ICQ си остана любимият ми месинджър. За кратко използвах и Yahoo, но и моите приятели до един се изнесоха в Скайп и вече ги намирам единствено там. От година насам е цяло чудо ако мярна някой от списъка ми в ICQ онлайн :))
    А много съжалявам за това, защото Скайп така и не можах да го възприема. Нещо ме дразни в него; и аз не зная кое, но не ми харесва и това е. Въпреки всичките му предимства.

    ОтговорИзтриване
  2. Yahoo Messenger също има развитие. Вече е много по-удобен и директно в пощата в различни табове :)

    ОтговорИзтриване
  3. Никога не съм била фенка на ICQ & Skype. По едно времe бях много зарибена по Google Talk ;)

    ОтговорИзтриване